وب لاگ امیرحسین اسعدی

آنچه یادگرفتم، خواندم و دیدم رو اینجا به اشتراک می‌گذارم
I share what I learned, read and saw

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۸ خرداد ۰۲، ۱۵:۲۲ - احمد صداقت زاده
    عالی

من قبلاً دوره learning how to learn(LHTL) رو شرکت کرده بودم و خلاصه اون دوره رو در این پست منتشر کردم. پس از پایان دوره مدرسان دوره منو به خبرنامه هفتگی ایمیلی شون اضافه‌کردن. قبل‌ترها خاطره خوشی از این ایمیل‌های هفتگی نداشتم غالباً به مناسبت‌های مختلف میلادی میگفتن رو محصولات مون تخفیف خورده بیاین بخرین، یا گاهاً توضیح بیشتری راجع به محصولشون میدادن و خب من از اینجا یعنی ایران نمی تونستم کار خاصی بکنم در نتیجه یک راست این ایمیل‌ها میرفتن سطل آشغال.

اما ایمیل‌های هفتگی LHTL اوضاع بهتری داشتن از وبینارهایی که مدرس دوره در آینده می‌خواست شرکت کنه خبر میدادن از تکنیک‌های جدیدتر یادگیری میگفتن یا کتاب‌های این حوزه رو معرفی می کردن و البته در آخر هم محصولات خودشون رو معرفی میکردن. با این توصیف میتونم بگم این ایمیل‌ها انگار ادامه دوره بودن و مطالب خوبی توشون می‌شد پیدا کرد. در یکی از این ایمیل‌ها وب‌سایت classcentral رو معرفی کردن به سایتش مراجعه کردم و می‌خواستم ببینم دقیقاً این سایت چیکار میکنه و فرقش با بقیه چیه یکم تو سایتش گشتم فهمیدم که برای یادگیری گروهی هست، یعنی من حوصلم نمیشه یک دوره رو تموم کنم میرم اونجا عضو میشم و با بقیه دنیا باهم دیگه آنلاین یاد می‌گیریم. یکی از پست‌های اون سایت توجهم رو جلب کرد عنوانش بود the best free online courses of all time. برام جالب بود از اول تشکیل موک‌ها (MOOC) تا الان چه دوره‌هایی از همه بیشتر دیده و ثبت‌نام شده. داشتم تو لیستش نگاه می‌کردم که LHTL رو دیدم و بعدش هم دوره دیگه‌ای با عنوان Improving Your Study Techniques دیدم و خوشحال شدم و گفتم به‌به احتمالاً اینجا هم برای یادگیری نکاتی جدیدی بتونم به آموخته هام اضافه کنم. پیش‌تر از این با مفهوم یادگرفتنِ یادگرفتن در متمم و بعدش در LHTL چیزهایی یاد گرفته بودم و واقعاً هم اوضاعم در فهمیدن و درک مطالب بهتر شده بود.

درباره دوره:

مدرس‌های دوره Anne-Miek Hermsen و Maple Hupkens هستن از University of Groningen در هلند. این دوره در چهار هفته طراحی شده. هفته اول به اینکه چجوری شروع کنیم به مطالعه رو پرداخته هفته دوم به برنامه‌ریزی و خلاصه برداری هفته سوم به‌مرور کردن و هفته آخر به اهمال‌کاری، استرس و انگیزش پرداخته.

قطعاً در این یک پست نمیشه همه دوره رو بررسی کنم. در این شکل شما نقشه‌ای از سؤالاتی که در این دوره بهش پرداخته میشه رو می‌بینید و بهتون کمک میکنه این دوره آیا بدردتون میخوره یا نه.

برای من برنامه‌ریزی و مقابله با اهمال‌کاریش جالب و لازم‌تر بود.

این نمونه‌ای برنامه هفتگی بود که بعدش برای خودم طراحی کردم. البته جواب نگرفتم و به نظرم طبیعی بود (مگه آدم هرچی اون اول طراحی میکنه قراره درست از آب دربیاد؟) و بعدش همچون مشغول یک کلاس شدم فعلاً ازش استفاده نکردم. سعی می‌کنم در پست‌های آینده بلاگ به این دو موضوع بپردازم.

اما اگه شما هم میخواین در زمینه مهارت یادگیری خودتون رو مجهزتر کنید، به نظرم این نقشه راه میتونه خوب باشه:

بهتره اول به فایل‌های صوتی متمم راجع به یادگیری گوش بدین(+)

دوره یادگیری در متمم(+)

دوره LHTL (+)

و در نهایت این دوره (+)

خوب باشید دوستان من

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">