وب لاگ امیرحسین اسعدی

آنچه یادگرفتم، خواندم و دیدم رو اینجا به اشتراک می‌گذارم
I share what I learned, read and saw

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۸ خرداد ۰۲، ۱۵:۲۲ - احمد صداقت زاده
    عالی

سبلان و اردبیل گردی

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۵ در کنار ایستگاه متروی استاد معین جمع شدیم و ساعت ۱۲ شب به سمت اردبیل حرکت کردیم. در راه متأسفانه یکی از لاستیک‌های خودرو ترکید ولی خوشبختانه راننده تونست شرایط رو به خوبی کنترل کنه و بعد حدود دو ساعت حرکت کردیم.
صبح حدود ساعت ۱۰ به اردبیل رسیدیم و جلوی آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی توقف کردیم به پیشنهاد اعضا قرار شد ساعت ۱۲:۴۵ دوباره جمع شیم و در این مدت از شهر هر طور که دوست داریم بازدید کنیم و خریدهامون رو انجام بدیم.

صبحونه معروف اردبیل

صبحونه معروف اردبیل سرشیر عسل یا به زبون محلی بال غیماخ هست. اینجا کافه حقیقت با یک کافه چی اصیل و مهربون ضلع شرقی پل شهدا هست که حتما توصیه میکنم یکبار برید.

آرامگاه شیخ صفی

هر قفسه محل نگهداری یک وسیله چینی مثل گلابپاش بوده

سقف‌های قشنگ با رنگ‌های متفاوت


حدود ساعت ۲:۳۰ به روستای Shahar Yeri رسیدیم و از شهر باستانیش دیدن کردیم.

شهریری

بعدش به سمت شابیل حرکت کردیم و سرپرست برنامه جزئیات برنامه فردا رو گفت و شرکت کننده ها سؤال هاشون رو پرسیدن. پنجشبه ۲:۳۰ بامداد بیدار شدیم و ساعت ۳:۳۰ به سمت ماشین‌های آفرود حرکت کردیم که ما رو به سمت حسینیه برسونند. پس از خوردن صبحانه و گرم کردن بدن ساعت ۵  با حضور ۲۶ نفر شروع به صعود یال شمال شرقی سبلان کردیم.
در راه یکی از شرکت کننده ها که به دلیل مصرف غذای محلی مسموم شده بود با مشورت مسئول فنی برنامه تصمیم گرفت بالا نیاد. ساعت ۶:۱۵ اولین استراحت مون رو به مدت ۱۵ دقیقه داشتیم. ساعت ۷:۲۵ هم در ارتفاع ۴۳۰۰ متر حدود ۱۵ استراحت کردیم. مسیر کاملا با تابلوهایی که از ۵۰ شروع شده و یکی یکی کم میشدن مشخص شده بود. در ارتفاع ۴۴۰۰ متر هم حدود ۱۰ دقیقه توقف داشتیم و ساعت ۸:۳۰ شده بود. در مسیر چندین بار صعوه کوهی دیدم که جالب بود.

صعوه کوهی

ساعت ۹:۴۵ به سنگ مهراب رسیده بودیم در راه چهار نفر تصمیم به برگشت گرفتن و حال سه نفر خیلی خوب نبود. حدود ۱۰:۵ به دریاچه رسیدیم و ۱۰:۳۰ بعد از گرفتن عکس قله رو ترک کردیم.

سنگ مهراب

سنگ مهراب

یخچال طبیعی

یخچال طبیعی در مسیر دریاچه

عکس دست جمعی کنار دریاچه


حدود ۱۲:۲۵ دقیقه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کردیم. در راه برگشت متأسفانه چند بار کمی از مسیر اصلی دور شدیم و این شد که با تاخیر بیشتری حدود ۱۴:۱۵ به حسینیه رسیدیم.

نمادی زیبا در حسینیه


تصمیم گرفتیم در لاهرود آب گرم بریم و همونجا هم نهار و شام رو یک وعده کنیم. ساعت ۱۶:۴۵در اقامت‌گاه بوم گردی ساولان
https://maps.app.goo.gl/dNLbboDu6Vo6dpt16
توقف کردیم ساعت استفاده خانم ها ۱۵ تا ۱۷ بود واسه همین خانم ها به قسمت خصوصی رفتن و آقایون از قسمت عادی استفاده کردند قیمت بلیط ۷۰هزار تومان بود. منوی رستوران هم اقتصادی نبود (حدود ۴۰۰ تومن برای کوبیده).
در راه بازگشت متوجه شدیم راننده نمیتون برگه تردد بگیرند چون نیاز به راننده دوم بود که یکی از شرکت کننده ها آشنا داشتن و این قضیه حل شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">