وب لاگ امیرحسین اسعدی

آنچه یادگرفتم، خواندم و دیدم رو اینجا به اشتراک می‌گذارم
I share what I learned, read and saw

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۸ خرداد ۰۲، ۱۵:۲۲ - احمد صداقت زاده
    عالی

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

پس از خرید کیندل چه کنیم؟

این پست قراره مرتبا به روز بشه و چیزایی که یادگرفتم برای استفاده بهتر از کیندلم رو با شما اشتراک بزارم، هر عنوانی هم به ذهنم برسه فعلا می‌نویسم تا بعد راجع بهش توضیح بدم

۱- نصب دیکشنری

اگه شما هم برای فهمیدن لغت‌ها از دیکشنری انگلیسی پیش‌فرض خود کیندل یعنی Oxford استفاده کرده باشین متوجه شدین که گاهی در توضیح یک لغت با لغت دیگه‌ای بر خوردین که معنی شو نمی‌دونین در نتیجه یا باید می‌رفتید اون رو هم نگاه می‌کردین یا اینکه فیلینگی(همینجوری) راجع بهش حدس میزدین، فعلا قبول می‌کردین و رد می‌شدین. اما اگه کمی راجع به دیکشنری ها سرچ کنید متوجه می‌شید که Longman برای غیر انگلیسی زبان‌ها دیشکنری ساده‌تر و بهتری هست که خوب البته به صورت پیش‌فرض روی کیندل نصب نیست.

من اول فکر می‌کردم نصب دیکشنری روی کیندل مثل نصب یک نرم‌افزار توی گنو لینوکس، کمی پیچیده هست ولی جالبه بدون خیلی ساده تره، در حد منتقل کردن فایل. کافیه فایل دیکشنری تون رو که مثلا با فرمت mobi هست رو کپی کنید در دایرکتوری dictioneries داخل کنیدل تون. بعدش برای راحت تر شدن قضیه می‌تونید از قسمت setting این دیکشنری رو به عنوان دیکشنری پیش‌فرض انتخاب کنید. حالا از دیکشنری لانگمن روی کیندل تون لذت ببرین.

به روز رسانی: متوجه شدم کالکشن دیکشنری خود کیندل که تو صحفه home هست یکسری دیکشنری داره و اگه به نت وصل کنید میتونید رایگان دانلود کنید رو دستگاه تون.

۲- ساختن یک کاور

روتین بیدار شدن

وقتی کلمه routine رو جستجو کنید، این رو براتون میاره

a sequence of actions regularly followed

من هم در این پست میخوام راجع به روتین بیدار شدنم بگم، روتین یک سطح بالاتر از عادته، عادت یک کاریه که در طول زمان انجامش میدیم ولی روتین مجموعه عادت‌هایی هست که پشت سرهم تکرار میشن.

یکی از مدرسای کلاس آنلاینم میگفت سال کنکورش هر روز نیم ساعت راه میرفته و به برنامه روزش فکر می‌کرده، منم چون عادت داشتم سه بار در هفته میرفتم دویدن خوشحال شدم و چراغ سبزی بود که روزی نیم ساعت از وقتم رو بدون استرس اینکه وای وقتم هدر رفت برم راه برم، و خوندن درس نظم شخصی در ۱۵ دقیقه توی متمم سبب شد که دیگه هر روز زود بیدارشم برم نون وایی نون تازه بخرم بیام خونه و درسامو شروع کنم.

حالا خیلی وقت من این روتین رو صبح‌ها دارم:

  1. دست و صورتمو میشورم
  2. آیپاد، کیندل یا گوشی مو برمی‌دارم که تو راه بتونم یک درسی رو مرور کنم، پادکست گوش بدم یا پیام‌رسان هامو چک کنم
  3. میرم نونوایی و بر می‌گردم (با اینکه نونوایی هایی نزدیک تری به خونمون هستن ولی من اونی رو انتخاب کردم که رفت و برگشتم نیم ساعت طول بکشه)
  4. قهوه و صبحانه مو آماده میکنم
  5. در حال صبحانه خوردن یک سریال ۲۰ دقیقه‌ای میبینم (امروزها Family Guy)
  6. نون ریزه ها رو میبرم بالکن برای پرنده‌ها و ظرف آبشون رو پر میکنم

چند تا نکته رو هم بخوام اضافه کنم، امروز‌ها با اومدن کرونا به زندگی بخش ۲ و ۳ تقریبا هر یک هفته اتفاق میفته، بعضی وقت‌ها به جای دیدن سریال فیلم‌های مکتب‌خونه رو نگاه میکنم اما همون حدود ۲۰ دقیقه و در آخر غذا دادن به پرنده‌ها خیلی حس خوبیه حتما تجربش کنید بعدها بیشتر راجع به مهمون‌های بالکن خونمون می‌نویسم.

اینم عکس مهمون‌های هر روز من، چندتا گنجشک می‌تونید توی عکس پیدا کنین؟

دنباله دار نئووایز