وب لاگ امیرحسین اسعدی

آنچه یادگرفتم، خواندم و دیدم رو اینجا به اشتراک می‌گذارم
I share what I learned, read and saw

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۸ خرداد ۰۲، ۱۵:۲۲ - احمد صداقت زاده
    عالی

یه مدتی بود که من از نرم‌افزار Anki برای به خاطر سپردن چیز‌هایی که یاد می‌گیرم استفاده می‌کردم ولی فقط دو سه روز اول خوب بود و بعد یک مدت دیگه از نرم‌افزار زده می‌شدم. تا اینکه فهمیدم شاید بد نباشه how to use anki effectively رو تو یوتیوب سرچ کنم و فهمیدم یک اشکال کار این بوده که من فلش کارت هامو در ساده‌ترین نوع ممکن درست می‌کردم و این باعث خستگی استفاده از اون‌ها می‌شده.

چطور شد که تصمیم گرفتم دوباره از انکی استفاده کنم؟ اینکه امروز با مفهوم space repetition در حوزه یادگیری آشنا شدم، که به موقعش راجع به اون هم مطلب می‌نویسم.

اینکه این یک اپ مربوط به space repetiton  هست.

با من در ادامه مطلب همراه باشین

ایجاد فلش کارت با جای خالی:

جالبه بدونید که می‌تونید فلش کارت هایی که جای خالی دارن درست کنید، برای اینکار کافیه در هنگام ایجاد کارت نوع اون رو روی حالت cloze قرار بدین، بعد در قسمت text متن پرسش تون رو کامل بنویسید، فرض کنیم شما در صورت سؤال این رو نوشته باشید

چون عاقبت کار جهان نیستی است     انگار که نیستی چو هستی خوش باش

و میخواین که کلمه خوش توی مصرع دوم رو تبدیل به جای خالی کنید کافیه کلمه خوش رو به این صورت بنویسید

{{خوش::c1}}

در قسمت Extra هم می‌تونید یک توضیح اضافه بدین، این توضیح پس از نمایش جواب نشون داده میشه.

شاید بگین من حوصله ندارم برای هر کلمه که میخوام جای خالی درست کنم این همه جنگولک بازی دربیارم،‌من میگم باشه کافیه یک افزونه نصب کنید و با انتخاب کلمه و زدن دکمه‌های کنترل و E به صورت خودکار این کار رو برای شما انجام میده کد افزونه این هست

1508677152

ایجاد فلش کارتی که پشت رو نداره:

منظورم از فلش کارتی که پشت رو نداره رو میخوام با یک مثال توضیح بدم فرض کنید که شما دارین زبان فرانسوی یاد میگیرن، و میخواین کلمه ماه که میشه lune رو یاد بگیرید، البته دو طرفه، یعنی چی؟ یعنی که انکی به شما بعضی وقت‌ها ‌lune رو نشون بده و ماه رو بخواد و بعضی وقت‌ها هم برعکسش و ماه رو نشون بده و کلمه lune  رو بخواد.

برای اینکار کافیه نوع فلش کارت تون رو مدل basic and reversed card انتخاب کنید.

First undrestand then memorize

کارت‌های پیچیده درست نکن

هرچی ساده‌تر باشه بهتر یاد میگیری و از نرم‌افزار زده نمیشی.

تصویری سازی

اگه میتونی از عکس یا نمودار برای تصویری سازی فلش کارت‌هات استفاده کن این باعث میشه که بهتر به خاطرت بمونن.

افزونه کار با عکس‌ها

یک افزونه که بهتون کمک میکنه جاهای مختلف یک عکس رو بپوشونید و انکی اونجا رو از شما سؤال بپرسه توی لینک زیر هست

https://ankiweb.net/shared/info/1374772155

با این کد 1374772155

نمونش رو میتونید توی تصویر ببنید که انکی از من اسم سیاره زحل رو میخواد

زیر دسته درست کردن

منظور از دسته همون deck هست گاهی شاید چند تا دسته تون توی یک حیطه باشن میتونید با دسته و زیر دسته درست کردن اونا رو مرتب تر کنید شون. فرض کنید دو دسته french و iraqi داشته باشیم. حالا یک دسته جدید با نام language درست کنید. کافیه با موس اون دو دسته قبلی رو بکشید (drag and drop) توی دسته جدید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">