وب لاگ امیرحسین اسعدی

آنچه یادگرفتم، خواندم و دیدم رو اینجا به اشتراک می‌گذارم
I share what I learned, read and saw

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۸ خرداد ۰۲، ۱۵:۲۲ - احمد صداقت زاده
    عالی

اشتباهات من در مدیریت زمان | نکات فراموش شده

ایام عید بودو من از طرف مجله ایمیل گرفته بودم. داورها مقاله رو قبول کرده بودن و فقط دبیر گفته بود متن باید رون تر نوشته بشه. کار سختی نبود ولی مدام پشت گوش مینداختم. مهمونی، گشتن تو تلگرام، اینستا، فیسبوک، تویتر، پیاده‌روی، کتاب خونی، متمم خونی رو به انجام این کار ترجیح میدادم. تا اینکه به خودم گفتم بذار دروس مدیریت زمان متمم رو مجدد مرور کنم و ببینم اشکال کار کجاست.

در حین خوندن دروس بودم که گاهی با خودم میگفتم مممم این نکته رو خیلی وقته رعایت نکردم و این مممم گفتنا داشت بیشترو بیشتر می‌شد و باز حس کردم که حتی نکاتی که الان دارم مرور میکنم هم داره یادم میره و این شد که تصمیم گرفتم اینجا برای خودم بنویسم که یادم بمونه و جلو چشم باشه.

یادم باشه:

- مدیریت زمان یک واژه کلی هست و کلی مسئله ممکنه زیرش خوابیده باشه، مثل: مهارت نه گفتن، کمال گرایی، هدف گذاری اشتباه، مدیریت انرژی، اهمال کاری، انگیزه

- اهمال کاری برای سلامتی ضرر داره. استرس، افسردگی، کم خوابی، سیستم ایمنی ضعیف تر

- حواست به خطاهای شناختی باشه: میتونی درد دور رو تجسم کنی گاهی - یادت نره کارا اونقدر سخت نیستن شروع کن، ساده میشه – کاری برای هدفت نمیتونی بکنی جز اینکه یک پُم وقت بزاری

- آزمایش دو گروه و تحویل پروژه آخر سر و خورد شده رو به خاطرت بیار. نکتش اینه: خودت ددلاین رو یکم بیار عقب، هوشمند کارت رو خورد کن و ددلاین بذار، برای ددلاینت پنالتی تعریف کن

- یاد بگیر اگه حواست از کار اصلی پرت شد بتونی آگاهانه دست این کودکت رو بگیری و حواسش رو به کارت جمع کنی

- پم هاتو ترک کن که بدونی برای انجام هر کار چقدر وقت صرف کردی

- مهم مهم مهم، از زمان خاکستری دوری کن، یا سیاه باش یا سفید

این متن ادامه دارد

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">