وب لاگ امیرحسین اسعدی

آنچه یادگرفتم، خواندم و دیدم رو اینجا به اشتراک می‌گذارم
I share what I learned, read and saw

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۸ خرداد ۰۲، ۱۵:۲۲ - احمد صداقت زاده
    عالی

حفظ توجه در پیام‌‌رسان تلگرام

اگر شما هم گروه‌های کاری‌تون در تلگرام هست به ناچار و در اونجا فایل‌ها، نظر‌ها، گزارش‌ها و سایر موارد به کارتون رو تبادل می‌کنید احتمالا با مشکل عدم تمرکز مواجه شدین. در این پس خواستم تجربم رو در حفظ توجه با پیام رسان تلگرام با شما به اشتراک بگذارم.

خب من ناتیفیکیشن تمام تلگرام رو بستم و حالا مسئله این بود که وقتی از همکارم سوال می‌پرسیدم میخواستم ببینم جواب داده یا نه مدام تلگرام رو چک میکردم و اون وسط‌ها حواسم به بقیه‌ گروه‌ها  و کانال‌ها پرت می‌شد. اومدم همه چت‌ها رو بردم توی Archive تلگرام و فقط سه گروه مرتبط با پروژه رو در صفحه اصلی نگه داشتم. ولی دیدم بازهم وقتی مثلا روی پروژه اولی تمرکز کردم بازم اگه تو پروژه دیگه‌ای پیام بیاد دوست دارم بلافاصله چکش کنم و ببینم چه خبره.

کاری که الان انجام دادم اومدم همه پروژه‌ها رو به Archive منتقل کردم و صفحه اول تلگرامم به ناچار تنها یک کانال تبلیغ از پروکسی و Saved Messages رو داره. و حالا اگه بخوام پروژه‌ای رو چک کنم اسمش رو تو قسمت search تایپ میکنم و از اوضاع باخبر میشم. اگر هم سوالی پرسیده باشم و منتظر پیامی باشم سعی میکنم اون چت رو از حالت mute خارج کنم که اگه جواب اومد متوجه بشم.

وقت‌هایی هم مثل اول صبح، بعد ناهار و شب هم یک بار Archive رو نگاه میکنم که پیامی رو جا ننداخته باشم. در ضمن متوجه شدم اگر روی Archive راست کلیک کنم گزینه Move to main menu داره که دیگه اصلا نبینمش و بازش نکنم. الان صفحه اول تلگرام من این طوری هست و من خیلی خوشحالم :) که دیگه موقع کار کمتر حواسم پرت میشه. اگر شما هم روشی بلدین که به حفظ توجه کمک میکنه ممنون میشم به اشتراک بگذارید.

تلگرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">